Der Prozess formativen Assessments beim Experimentieren. Welche Rolle spielt die kognitive Belastung?

Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Formatives Assessment. Perspektiven für Unterricht und Lehrerinnen- und Lehrerbildung
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
83-100
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
Münster
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
2023
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-8309-4749-3
978-3-8309-9749-8
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Gold
License
'https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/'
Citation
Ropohl, M., Weimar, H., Arnold, J., Boegel, S., Kampa, N., & Opfermann, M. (2023). Der Prozess formativen Assessments beim Experimentieren. Welche Rolle spielt die kognitive Belastung? In A. Buholzer & D. Brovelli (eds.), Formatives Assessment. Perspektiven für Unterricht und Lehrerinnen- und Lehrerbildung (pp. 83–100). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830997498