Empfehlungen zum Umgang mit Geschichte anhand von Schulbuchkapiteln zur Geschichte der Europäischen Union
No Thumbnail Available
Authors
Kühberger, Christoph
Mellies, Dirk
Migdalski, Pawel
Baretschneider, Katrin
Cellmer, Martina
Fischer, Johannes
Grave, David
Klinglmüller, Jutta
Koch, Magdalena
Author (Corporation)
Publication date
2009
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Inventing the EU. Zur De-Konstruktion von «fertigen Geschichten» über die EU in deutschen, polnischen und österreichischen Schulgeschichtsbüchern
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
201-208
Patent number
Publisher / Publishing institution
Wochenschau Verlag
Place of publication / Event location
Schwalbach
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-7344-0043-8
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Closed
License
Citation
KÜHBERGER, Christoph, Dirk MELLIES, Pawel MIGDALSKI, Katrin BARETSCHNEIDER, Martina CELLMER, Johannes FISCHER, David GRAVE, Jutta KLINGLMÜLLER, Magdalena KOCH, Martin NITSCHE, Marcelina NOWYSZ, Wojciech WIECHERT und Marta WLODARCZYK, 2009. Empfehlungen zum Umgang mit Geschichte anhand von Schulbuchkapiteln zur Geschichte der Europäischen Union. In: Christoph KÜHBERGER und Dirk MELLIES (Hrsg.), Inventing the EU. Zur De-Konstruktion von «fertigen Geschichten» über die EU in deutschen, polnischen und österreichischen Schulgeschichtsbüchern. Schwalbach: Wochenschau Verlag. S. 201–208. ISBN 978-3-7344-0043-8. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/37909