Streicheln und gucken bildet. Ein Plädoyer für frühe Tierkontakte
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
09/2019
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Kindergarten heute
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2019
Issue / Number
9
Pages / Duration
10-12
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Ob sie gemietete Hühner füttern oder im Wald Eichhörnchen beobachten – für Kinder sind Tierbegegnungen wichtige Erfahrungen. Warum sie möglichst früh stattfinden sollen und sie bildungswirksam sind.
Keywords
Tierkontakte, frühe Bildung, Authentizität von Bildungssituationen
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Schumann, S. (2019). Streicheln und gucken bildet. Ein Plädoyer für frühe Tierkontakte. Kindergarten heute, 2019(9), 10–12. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/30744