Die „Messung“ fachdidaktischen Wissens in der COACTIV-Studie

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2023
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Professionswissen von Mathematiklehrkräften. Implikationen aus der Forschung für die Praxis
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Mathematik Primarstufe und Sekundarstufe I + II
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
111-142
Patent number
Publisher / Publishing institution
Springer
Place of publication / Event location
Berlin
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Closed
License
Citation
BRUCKMAIER, Georg, Stefan KRAUSS, Werner BLUM und Michael NEUBRAND, 2023. Die „Messung“ fachdidaktischen Wissens in der COACTIV-Studie. In: Stefan KRAUSS und Alfred LINDL (Hrsg.), Professionswissen von Mathematiklehrkräften. Implikationen aus der Forschung für die Praxis. Berlin: Springer. S. 111–142. Mathematik Primarstufe und Sekundarstufe I + II. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/38883