Historische Kompetenzen sprachbasiert erfassen – zur Einführung

No Thumbnail Available
Authors
Jörg van Norden
Author (Corporation)
Publication date
2020
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Sprache(n) des Geschichtsunterrichts. Sprachliche Vielfalt und Historisches Lernen
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Beihefte zur Zeitschrift für Geschichtsdidaktik.; 21
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
273-275
Patent number
Publisher / Publishing institution
Vandenhoeck & Ruprecht
Place of publication / Event location
Göttingen
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-7370-1205-8
978-3-8471-1205-1
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Closed
License
Citation
NITSCHE, Martin und Jörg van Norden, 2020. Historische Kompetenzen sprachbasiert erfassen – zur Einführung. In: Thomas SANDKÜHLER und Markus BERNHARDT (Hrsg.), Sprache(n) des Geschichtsunterrichts. Sprachliche Vielfalt und Historisches Lernen. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht. S. 273–275. Beihefte zur Zeitschrift für Geschichtsdidaktik.; 21. ISBN 978-3-7370-1205-8. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/37753