Lernen durch Spielen in Zeiten von PISA & Co

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
01.09.2012
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Konzeptionen und Strategien lebenslangen Lernens im internationalen Kontext
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
103-106
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Sankt Petersburg
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Die Bedeutung des Spielens als einer Form des informellen Lernens wird aufgezeigt. Damit Studierende Kompetenzen erwerben können, um das aktive Spielen von Kindern zu fördern und um es als Forschungsgegenstand zu reflektieren, müssen entsprechende Lehrangebote aufgebaut werden.
Keywords
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Hildebrandt, E., & Weisshaupt, M. (2012). Lernen durch Spielen in Zeiten von PISA & Co. In Konzeptionen und Strategien lebenslangen Lernens im internationalen Kontext (pp. 103–106). http://hdl.handle.net/11654/14314