Marketingkommunikations-Konzept für das Musical «Worum so grimmig?»

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2022
Typ of student thesis
Bachelor
Course of study
Type
11 - Student thesis
Editors
Editor (Corporation)
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Place of publication / Event location
Olten
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Move in Arts on Stage, Liestal
Abstract
Die Tanz- und Musicalschule Move in Arts GmbH (MiA) aus Liestal führt im September 2022 das Musical "Worum so grimmig?" auf. Rund 350 Tänzer/-innen im Alter von 4 bis 25 Jahren nehmen daran teil. Organisiert wird das Musical vom Verein MiA on Stage. Die Kommunikation stellt für ein Musical eine grosse Herausforderung dar. Intern gilt es Teilnehmende zu informieren und Helfer/-innen zu organisieren. Extern werden Sponsoren/-innen kontaktiert. Aus diesem Grund fehlen für die Marketingkommunikation die entsprechenden Ressourcen, um eine wirkungsvolle Zielgruppenansprache umzusetzen.
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
Open access category
License
Citation
Keller, M. (2022). Marketingkommunikations-Konzept für das Musical «Worum so grimmig?» [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41553