Wissenschaftliches Denken. Die Rolle von prozeduralem Wissen und Methodenwissen beim Forschenden Lernen

Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2021
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editors
Meier, Monique
Wulff, Claudia
Ziepprecht, Kathrin
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Vielfältige Wege biologiedidaktischer Forschung. Vom Lernort Natur zur Naturwissenschaftlichen Erkenntnisgewinnung in die Lehrerprofessionalisierung. Festschrift für Prof. Dr. Jürgen Mayer
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
87-94
Patent number
Publisher / Publishing institution
Waxmann
Place of publication / Event location
Münster
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-8309-4118-7
978-3-8309-9118-2
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Gold
License
'https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/'
Citation
ARNOLD, Julia, 2021. Wissenschaftliches Denken. Die Rolle von prozeduralem Wissen und Methodenwissen beim Forschenden Lernen. In: Monique MEIER, Claudia WULFF und Kathrin ZIEPPRECHT (Hrsg.), Vielfältige Wege biologiedidaktischer Forschung. Vom Lernort Natur zur Naturwissenschaftlichen Erkenntnisgewinnung in die Lehrerprofessionalisierung. Festschrift für Prof. Dr. Jürgen Mayer. Münster: Waxmann. S. 87–94. ISBN 978-3-8309-4118-7. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4925

Version History

Now showing 1 - 2 of 2
VersionDateSummary
2*
2023-06-07 12:46:50
Volltext und Lizenz
2021-12-22 10:41:07
* Selected version