The tradition of practice in Switzerland as an obstacle to the transformation towards scientific ‘Fachdidaktik Musik’?

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
14.06.2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Dublin
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In Swiss educational policy, efforts to strengthen ‘Fachdidaktiken’ have led to new qualification programmes for ‘Fachdidaktik’ staff. In ‘Fachdidaktik Musik’, a growing number of PhD projects raises the question of whether it is becoming an established scientific discipline. This study examines its profile in Switzerland through historical and disciplinary discourses, revealing persistent scepticism toward science. Using participant observation protocols, we analyse references in ‘Fachdidaktik’ classes, finding they mostly address subject-specific rather than didactic aspects. We conclude by discussing how broader scientific referencing could reshape ‘Fachdidaktik Musik’ and its professional practice, challenging the prevailing emphasis on practical relevance.
Schlagwörter
Fachdidaktik Musik, Music Education
Veranstaltung
31th EAS Conference. Traditions in transformation
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
12.06.2024
Enddatum der Konferenz
15.06.2024
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Blanchard, O., & Imthurn, G. (2024, June 14). The tradition of practice in Switzerland as an obstacle to the transformation towards scientific ‘Fachdidaktik Musik’? 31th EAS Conference. Traditions in transformation. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/52364