Animation socioculturelle à l’école : une chance et un équilibre à trouver
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2025
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
ActualitéSociale
Special issue
Participation
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2025
Issue / Number
1
Pages / Duration
7-9
Patent number
Publisher / Publishing institution
AvenirSocial
Place of publication / Event location
Bern
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Intégrer l’animation socioculturelle au sein des écoles renforce les élèves, mais cela n’est pas sans risque : elle pourrait perdre son caractère informel et être assimilée à une obligation scolaire.
Keywords
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1422-8432
Language
French
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Green
Citation
Bachofner, Y., & Oster, A. (2025). Animation socioculturelle à l’école : une chance et un équilibre à trouver. ActualitéSociale, 2025(1), 7–9. https://doi.org/10.26041/fhnw-11841