Wie kann die diagnostische Kompetenz von Lehrkräften mit Text-Bild-Vignetten gefördert werden? Konzeption und Erprobung einer Lerngelegenheit für angehende Mathematiklehrkräfte in der Primarstufe

Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Herausforderung Lehrer* innenbildung. Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Bielefeld School of Education
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
2625-0675
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Diamond
License
'https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/'
Citation
Wirth, S., Friesen, M., Philipp, K., & Streit, C. (2023). Wie kann die diagnostische Kompetenz von Lehrkräften mit Text-Bild-Vignetten gefördert werden? Konzeption und Erprobung einer Lerngelegenheit für angehende Mathematiklehrkräfte in der Primarstufe. Herausforderung Lehrer* innenbildung. Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion. https://doi.org/10.26041/fhnw-9023