Was zeichnet eine hohe Schulentwicklungskapazität aus?

No Thumbnail Available
Author (Corporation)
Publication date
2022
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Pädagogik
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
6
Pages / Duration
32-36
Patent number
Publisher / Publishing institution
Beltz
Place of publication / Event location
Weinheim
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Schulentwicklung ist ein langfristiger Prozess, der in den Schulen kontinuierlich und mehr oder weniger explizit realisiert wird. Die Weiterentwicklung von Routinen ist dabei von hoher Relevanz. Wie gelingt das und was zeichnet Schulen mit einer hohen Entwicklungskapazität aus?
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
0933-422X
Language
German
Created during FHNW affiliation
No
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Closed
License
Citation
MAAG MERKI, Katharina, Lisa SCHÄFER, Beat RECHSTEINER, Andrea WULLSCHLEGER, Miriam COMPAGNONI und Ariane RICKENBACHER, 2022. Was zeichnet eine hohe Schulentwicklungskapazität aus? Pädagogik. 2022. Nr. 6, S. 32–36. DOI 10.3262/PAED2206032. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/44269