An Application of a Marketing Plan and Communication Concept on a Start-up offering Sustainable Menstrual Hygiene Products

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The company plans to offer sustainable menstrual hygiene products and to focus on a social impact, the empowerment of all menstruating people, and community activities. Although the start-up has a clear vision and mission, there are currently no marketing or communication strategies, as the commpany is still in the business development phase. Therefore, the authors seek to understand the environment to develop marketing and communication strategies that prepare the market entry of the start-up and enable the promotion of the platform to the target groups.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHAER, Sharon Alexandra und Seraina TOBLER, 2021. An Application of a Marketing Plan and Communication Concept on a Start-up offering Sustainable Menstrual Hygiene Products. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41138