Markteinführungsstrategie für WHITE-TICKET.CH

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2021
Typ of student thesis
Bachelor
Course of study
Type
11 - Student thesis
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Place of publication / Event location
Olten
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
innolon innovation GmbH, Flamatt
Abstract
Der sekundäre Ticketmarkt in der Schweiz floriert seit Jahren, wird aber aus verschiedenen Gründen in der Bevölkerung oft negativ wahrgenommen. Die innolon innovations GmbH hat die Probleme erkannt und will mit der Plattform «WHITE-TICKET.CH» Transparenz, Sicherheit und Fairness schaffen. Die Plattform ist fertig programmiert und steht vor der Markteinführung. Die innolon innovations GmbH hat im Rahmen dieser Arbeit den Autor damit beauftragt, unter Berücksichtigung interner Gegebenheiten, eine Markteinführungsstrategie für WHITE-TICKET.CH zu erarbeiten.
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
Open access category
License
Citation
Häfeli, M. (2021). Markteinführungsstrategie für WHITE-TICKET.CH [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41127