Future Skills – Zukunftsorientierte Hochschullehre
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2024
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Zeitschrift für Psychodrama und Soziometrie
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
23
Issue / Number
Pages / Duration
149–162
Patent number
Publisher / Publishing institution
Springer
Place of publication / Event location
Berlin
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
ZusammenfassungIn diesem Theoriebeitrag der Zeitschrift für Psychodrama und Soziometrie wird ein wissenschaftliches Erklärungsmodell für die Wirksamkeit psychodramatischer Methoden in der Hochschullehre entwickelt. Eine zukunftsfähige Hochschullehre, die bei Studierenden neben dem Erlernen komplexer Wissens- und Handlungszusammenhänge auch mit fundierten Methoden die Kreativität, Innovationsfreude und „Future skills“ fördert, ist wichtiger denn je.
Keywords
Future Skills, Hochschullehre der Zukunft, Methoden
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1619-5507
1862-2526
1862-2526
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Gold
Citation
Zahn, C. (2024). Future Skills – Zukunftsorientierte Hochschullehre. Zeitschrift für Psychodrama und Soziometrie, 23, 149–162. https://doi.org/10.1007/s11620-023-00775-z