Wir brauchen formatives Assessment mit Tests, die dem Lernen wirklich nützen
Loading...
Authors
Hattie, John A. C.
Author (Corporation)
Publication date
05/2017
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Bildung Schweiz
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
5
Pages / Duration
22-23
Patent number
Publisher / Publishing institution
Dachverband Lehrerinnen und Lehrer Schweiz LCH
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Geklärt wird der Unterschied zwischen einer formativen und einer summativen Rolle von Tests in der Schule. Als international standardsetzend wird das neuseeländische asTTle «Assessment tool for teaching and learning» vorgestellt.
Keywords
John Hattie, formative Bewertung, formative Tests, Formative Assessment
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1424-6880
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Beywl, W., & Hattie, J. A. C. (2017, May). Wir brauchen formatives Assessment mit Tests, die dem Lernen wirklich nützen. Bildung Schweiz, 5, 22–23. https://doi.org/10.26041/fhnw-3711