Improving teaching, teamwork, and school organization. Collaboration networks in school teams
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
01/2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Teaching and Teacher Education
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
121
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
1-17
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Whereas previous studies on teacher collaboration have focused almost exclusively on improving teaching, this paper investigates collaboration in three highly important school improvement areas. Data for three collaboration networks were collected in four secondary schools in Switzerland in 2018 on teachers exploring new ideas on teaching (teaching improvement), teamwork (team improvement), and school organization (organizational improvement). Using social network analysis, we examined to what extent the collaboration networks overlap, how network structures differ, and what factors explain these differences. The results revealed substantial differences between collaboration in the three areas. This suggests that future research should examine collaboration from a multidimensional network perspective.
Schlagwörter
Teacher collaboration, School improvement, Social network analysis, Exponential random graph model (ERGM)
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1879-2480
0742-051X
0742-051X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Hybrid
Zitation
WULLSCHLEGER, Andrea, András VÖRÖS, Beat RECHSTEINER, Ariane RICKENBACHER und Katharina MAAG MERKI, 2023. Improving teaching, teamwork, and school organization. Collaboration networks in school teams. Teaching and Teacher Education. Januar 2023. Bd. 121, S. 1–17. DOI 10.1016/j.tate.2022.103909. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4888