Jugendliche in der beruflichen Grundbildung und in der allgemeinbildenden Schule. Wenn die Lernumwelt passt, steigt die Anstrengungsbereitschaft

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
22.03.2022
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Transfer, Berufsbildung in Forschung und Praxis
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
2
Pages / Duration
1-4
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schweizerische Gesellschaft für angewandte Berufsbildungsforschung
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Übergang in die Berufsbildung, Motivation, Selbstwirksamkeit, Beziehung zu Lehrpersonen und Ausbildner*innen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Closed
License
Citation
Neuenschwander, M., Ramseier, L., & Hofmann, J. (2022, March 22). Jugendliche in der beruflichen Grundbildung und in der allgemeinbildenden Schule. Wenn die Lernumwelt passt, steigt die Anstrengungsbereitschaft. Transfer, Berufsbildung in Forschung und Praxis, 2, 1–4. https://doi.org/10.26041/fhnw-4149