Knabenlernzeiten – Mädchenlernzeiten: gleich, gleicher, ungleich? Genderspezifische Differenzierungen schulischen Wissens
Loading...
Authors
Giudici, Anja
Author (Corporation)
Publication date
2018
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Universität Bern
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
In einer Langzeitanalyse von Schweizer Lehrplänen ab 1830 wurde nach genderdifferenzierten Curricula und Strukturen gesucht. Trotz diversen Diskursen zum dualen Geschlechtermodell finden sich zwar geschlechterspezifische Differenzierungen, jedoch keine HInweise auf eine klar duale Struktur des schulischen Wissens innerhalb der Volksschule.
Keywords
Curriculum, Lehrplan, Geschlecht, Koeducation
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1424-3946
2624-8492
2624-8492
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
Manz, K., & Giudici, A. (2018). Knabenlernzeiten – Mädchenlernzeiten: gleich, gleicher, ungleich? Genderspezifische Differenzierungen schulischen Wissens. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. http://hdl.handle.net/11654/27445