Lernen sichtbar machen. Zur deutschsprachigen Ausgabe von „Visible Learning“

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Zierer, Klaus
Author (Corporation)
Publication date
2015
Typ of student thesis
Course of study
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Lernen sichtbar machen
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
VI-XXVI
Patent number
Publisher / Publishing institution
Schneider Verlag Hohengehren
Place of publication / Event location
Baltmannsweiler
Edition
3
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Ausführungen dazu, warum das Buch "Visible Learning" von John Hattie übersetzt wurde, welche Probleme sich daraus ergeben und wie der von Hattie angeregte Wandel gelingen kann.
Keywords
Hattie-Studie, visible learning, Übersetzung, Vorwort, Hatties Wandel
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
'http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/us/'
Citation
BEYWL, Wolfgang und Klaus ZIERER, 2015. Lernen sichtbar machen. Zur deutschsprachigen Ausgabe von „Visible Learning“. In: John A.C. HATTIE (Hrsg.), Lernen sichtbar machen. 3. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren. S. VI–XXVI. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-1999