Antiziganismus: Was können wir tun?
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
23.01.2014
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
99 - Other
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
2014
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Umfangreiche und detaillierte Curricula, eine unübersehbare Auswahl an Lernmaterialien und gleichzeitig eine schwindende Zahl an Geschichtslektionen sind alltägliche Herausforderungen für Geschichtslehrkräfte der Sekundarstufe I. Lässt sich da ein spezieller Inhalt wie zum Beispiel die Geschichte von Roma, Sinti und Jenischen rechtfertigen? Unbedingt!
Keywords
Didaktik der Gesellschaftswissenschaften und ihre Disziplinen, Digitaler Wandel und fachbezogenes Lernen & Lehren (Gesellschaftswissenschaften)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Post-publication review
Open access category
License
Citation
Sauerländer, D. (2014). Antiziganismus: Was können wir tun? 2014. http://hdl.handle.net/11654/13336