Apprentice–trainer relationship and work group integration in the first months of an apprenticeship

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
01.06.2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Empirical Research in Vocational Education and Training
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
8
Ausgabe / Nummer
4
Seiten / Dauer
1-18
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Social integration is an important outcome of organizational socialization. It helps adolescents after transition to their first job to adapt rapidly to the new work and organizational situation. Positive social integration, especially a positive apprentice–trainer relationship and work group integration, helps the apprentices not only to overcome the uncertainties linked to this transition, but also to gain access to the resources needed for successful socialization and learning in the organization. The social integration develops within the first months in the new organization. First, we study how two indicators of social integration, namely the apprentice–trainer relationship and work group integration, develop over time. Second, we investigate how an individual’s reliability, the perceived person–occupation fit, and organizational resources predict the level and development of the social integration within the first months in the new job.
Schlagwörter
Organizational entry, Social integration, School-to-work transition, Apprenticeship
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1877-6337
1877-6345
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
NÄGELE, Christof und Markus NEUENSCHWANDER, 2016. Apprentice–trainer relationship and work group integration in the first months of an apprenticeship. Empirical Research in Vocational Education and Training. 1 Juni 2016. Bd. 8, Nr. 4, S. 1–18. DOI 10.1186/s40461-016-0030-3. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-657

Versionsgeschichte

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
VersionDatumZusammenfassung
2*
2023-01-18 10:49:33
Lizenz
2016-06-02 10:00:02
* Ausgewählte Version