Gemeinde und Social Media

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Bachelor
Course of study
Type
11 - Student thesis
Editors
Editor (Corporation)
Parent work
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Place of publication / Event location
Brugg-Windisch
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Zurzeit verfügt die Gemeinde über eine moderne Homepage, jedoch keinen Social Media Auftritt. Das Ziel dieser Bachelor Thesis ist, ein auf die Gemeinde zugeschnittenes Social Media und Kommunikationskonzept zu erarbeiten. Wobei mit den ausgewählten sozialen Netzwerken folgende drei Ziele erreicht werden sollen: • Positionierung als attraktive und moderne Gemeinde • Kommunikationsfluss zwischen der Gemeinde und der Bevölkerung vereinfachen • Partizipation am Gemeindeleben fördern
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Review
Open access category
License
Citation
Grand, F. (2019). Gemeinde und Social Media [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40568