Die Bedeutung von nicht-standardisiertem Wissen in der Diagnostik Sozialer Arbeit: Eine Fallanalyse zu "Erfahrungswissen" und "Spüren" in einem Fall aus dem Kindesschutz
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Author (Corporation)
Publication date
2017
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Fallwissen: Wissensgebrauch in Praxiskontexten der Sozialen Arbeit
Special issue
DOI of the original publication
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Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
115-154
Patent number
Publisher / Publishing institution
Barbara Budrich
Place of publication / Event location
Opladen
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Diagnostik, Professionsforschung, Wissen
Subject (DDC)
360 - Soziale Probleme, Sozialdienste, Versicherungen
Event
Forschungsworkshop "Fallwissen - Wissensgebrauch in Praxiskontexten der Sozialen Arbeit" der Schweizerischen Gesellschaft für Soziale Arbeit
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-8474-0782-9
978-3-8474-0904-5
978-3-8474-0904-5
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
BECKER-LENZ, Roland, Joel GAUTSCHI und Cornelia RÜEGGER, 2017. Die Bedeutung von nicht-standardisiertem Wissen in der Diagnostik Sozialer Arbeit: Eine Fallanalyse zu „Erfahrungswissen“ und „Spüren“ in einem Fall aus dem Kindesschutz. In: Heinz MESSMER (Hrsg.), Fallwissen: Wissensgebrauch in Praxiskontexten der Sozialen Arbeit. Opladen: Barbara Budrich. 2017. S. 115–154. ISBN 978-3-8474-0782-9. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/26083