Zur Relevanz einer geschlechterbezogenen Betrachtung von Erziehung und Bildung
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2014
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Freiburger Zeitschrift für GeschlechterStudien
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
20
Issue / Number
1
Pages / Duration
5-16
Patent number
Publisher / Publishing institution
Barbara Budrich
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Der Beitrag präsentiert grundlegende Aspekte und Zugänge zu einer genderbezogenen Betrachtung von Bildungsprozessen und von Erziehung.
Keywords
Gender
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
0948-9975
2196-4459
2196-4459
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Citation
Riegel, C., & Gramespacher, E. (2014). Zur Relevanz einer geschlechterbezogenen Betrachtung von Erziehung und Bildung. Freiburger Zeitschrift für GeschlechterStudien, 20(1), 5–16. https://doi.org/10.3224/fzg.v20i1.16340