Der Beitrag des Biologieunterrichts zum Thema Gesundheit -Ergebnisse des Round-Table-Gesprächs "Gesundheitsbildung - quo vadis!?"

No Thumbnail Available
Authors
Schwanewedel, Julia
Schaal, Steffen
Kattmann, Ulrich
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Course of study
Type
04B - Conference paper
Editors
Hammann, Marcus
Lindner, Martin
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Biologiedidaktik als Wissenschaft
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik
Series number
8
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
415-431
Patent number
Publisher / Publishing institution
StudienVerlag
Place of publication / Event location
Innsbruck
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
610 - Medizin und Gesundheit
570 - Biowissenschaften, Biologie
Project
Event
21. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie 2017
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
License
Citation
ARNOLD, Julia, Julia SCHWANEWEDEL, Steffen SCHAAL und Ulrich KATTMANN, 2019. Der Beitrag des Biologieunterrichts zum Thema Gesundheit -Ergebnisse des Round-Table-Gesprächs „Gesundheitsbildung - quo vadis!?“. In: Marcus HAMMANN und Martin LINDNER (Hrsg.), Biologiedidaktik als Wissenschaft. Innsbruck: StudienVerlag. 2019. S. 415–431. Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik, 8. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/26694