Die «politische Perspektive» im Unterricht - Erkenntnisse einer Videoanalyse von Geschichts- und Politikunterricht
Loading...
Authors
Bürgler, Béatrice
Author (Corporation)
Publication date
09.02.2012
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04B - Conference paper
Editors
Allenspach, Dominik
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Forschungstrends in der politischen Bildung. Beiträge zur Tagung «Politische Bildung empirisch 2010»
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
51-62
Patent number
Publisher / Publishing institution
Rüegger
Place of publication / Event location
Zürich
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Politische Bildung und Geschichtsdidaktik
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Hodel, J., & Bürgler, B. (2012). Die «politische Perspektive» im Unterricht - Erkenntnisse einer Videoanalyse von Geschichts- und Politikunterricht. In D. Allenspach & B. Ziegler (eds.), Forschungstrends in der politischen Bildung. Beiträge zur Tagung «Politische Bildung empirisch 2010» (pp. 51–62). Rüegger. http://hdl.handle.net/11654/13375