Pädagogisierung des „guten Lebens“. Konzeptionelle Überlegungen zur Konturierung des Themas
No Thumbnail Available
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2020
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04 - Book part or conference paper
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Pädagogisierung des „guten Lebens“. Bildungshistorische Perspektiven auf Ambitionen und Dynamiken im 20. Jahrhundert
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
15-38
Patent number
Publisher / Publishing institution
Bibliothek am Guisanplatz
Place of publication / Event location
Bern
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
900 - Geschichte
900 - Geschichte
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
HOFMANN, Michèle, Lukas BOSER HOFMANN, Norbert GRUBE und Andrea DE VINCENTI, 2020. Pädagogisierung des „guten Lebens“. Konzeptionelle Überlegungen zur Konturierung des Themas. In: Andrea DE VINCENTI, Norbert GRUBE, Lukas BOSER HOFMANN und Michèle HOFMANN (Hrsg.), Pädagogisierung des „guten Lebens“. Bildungshistorische Perspektiven auf Ambitionen und Dynamiken im 20. Jahrhundert. Bern: Bibliothek am Guisanplatz. 2020. S. 15–38. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32085