Beliefs and attitudes toward inclusion of student teachers and their contact with people with disabilities

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Kunze, André
Luder, Reto
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
22.03.2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Frontiers in Education
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
6
Ausgabe / Nummer
650236
Seiten / Dauer
13
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Frontiers Research Foundation
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The findings show that the student teachers report significantly more positive contact with people with disability than negative ones. At the same time, student teachers who are in contact with people with disabilities report a significantly more positive attitude toward inclusion at the beginning of the term, and a higher self-efficacy in dealing with disruptive behavior and interdisciplinary cooperation, as well as an individualizing teaching structure. They also report fewer concerns and negative attitudes than student teachers without such contact. Contact with people with disabilities was significantly related to an anticipated willingness to take on an inclusive class.
Schlagwörter
Inklusion, Einstellungen, Lehrpersonen
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2504-284X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
KUNZE, André, Reto LUDER und Wassilis KASSIS, 2021. Beliefs and attitudes toward inclusion of student teachers and their contact with people with disabilities. Frontiers in Education. 22 März 2021. Bd. 6, Nr. 650236, S. 13. DOI 10.3389/feduc.2021.650236. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3870

Versionsgeschichte

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
VersionDatumZusammenfassung
2*
2023-06-27 07:10:04
Lizenz
2021-08-31 11:21:05
* Ausgewählte Version