FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Startseite
  • Publikationen
  • Projekte
  • Studentische Arbeiten
  • de
  •  Login
Eintraganzeige 
  •   IRF Home
  • Pädagogische Hochschule
  • Institut Forschung und Entwicklung
  • Eintraganzeige
  • Pädagogische Hochschule
  • Institut Forschung und Entwicklung
  • Eintraganzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Identification and comparison of school well-being patterns of migrant and native lower secondary-school students in Greece and Switzerland: A multigroup latent profile analysis approach

Thumbnail
Öffnen
Kassis et al._2021 identification and comparison of school well-being patterns-main_online.pdf (797.6Kb)
Autor/Autorin
Govaris, Christos
Chouvati, Raia
Kassis, Wassilis
Sidler, Petra
Janousch, Clarissa
Ertanir, Beyhan
Datum
13.09.2021
Metadata
Zur Langanzeige
Type
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Zusammenfassung
We detected three very similar school well-being patterns among migrant and native students for both countries. The highest school well-being pattern for migrant and native students is derived from a combination of low levels of fear/depression and high levels of self-determination, self-efficacy, and self-esteem in conjunction with high levels of life satisfaction, general well-being, and satisfaction with grades at school. Overall, we found that higher levels of social support, as introduced via teacher support and resilience, play a great role in determining the school well-being level that a young person achieves.
URI
https://irf.fhnw.ch/handle/11654/32640
http://dx.doi.org/10.26041/fhnw-3877
DOI der Originalausgabe
https://doi.org/10.1016/j.ijer.2021.101863
Übergeordnetes Werk
International Journal of Educational Research
Jahrgang
110
Seiten
1-14
Verlag / Hrsg. Institution
Elsevier
Zitation

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemenDiese SammlungErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemen

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren
Erweiterter Export: CSVErweiterter Export: RISErweiterter Export: BibTeX

Kontakt

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Vizepräsidium Hochschulentwicklung
Bahnhofstrasse 6
5210 Windisch

E-Mail: irf@fhnw.ch

Über das IRF

Das IRF ist das digitale Repositorium der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW. Es enthält Publikationen, studentische Arbeiten und Projekte.

Links

IRF Handbuch
Liste der IRF Power User
Feedbackformular

www.fhnw.ch | Impressum | Datenschutz | Urheberrecht | IRF-Reglement