Planetary Intimacy

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
29.11.2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
10 - Elektronische-/ Webpublikation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Anthropocene Curriculum
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Planetary Intimacy is a contribution to the Anthropocene Curriculum and COURSES platform "On Curricula". The essay text addresses the seemingly opposed notions of distance and proximity with intimacy and planetarity to call for new kinds of intimacy, not closeness global grid but as an interconnected network of locales. Through such an approach, Allen suggests, the multiple distances—in terms of both geography and understanding—at play within the Anthropocene might be better apprehended. Planetary Intimacy features an excerpt of Soot Breath // Corpus Infinitum by Denise Ferreira da Silva & Arjuna Neuman, courtesy of the artists, and links to a COURSES entry on the topic of Distance Learning referencing archival and curricular materials from the Anthropocene Curriculum archives and beyond.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
700 - Künste und Unterhaltung
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
13.11.2023
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/'
Zitation
ALLEN, Jamie, 2021. Planetary Intimacy. Anthropocene Curriculum. 29 November 2021. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4502

Versionsgeschichte

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
VersionDatumZusammenfassung
2*
2023-11-13 09:07:48
PDF erneuert
2023-01-13 11:10:32
* Ausgewählte Version