Corporate Gift Giving to Employees A case study on Swiss companies' practices
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2015
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Mövenpick Schweiz AG, Baar
Zusammenfassung
For the research of this paper, the focus lies exclusively on corporate gift giving to employees with special attention to wine as a corporate gift. The main objective is to go beyond the theory of corporate gift giving, and to explore the real practices carried out by Swiss companies, namely their gift giving process to employees. In addition, business opportunities are identified for a corporate gift provider and indications on how to be successful in the Swiss market are included.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Calderoni, C., & Gemperle Monteiro, L. (2015). Corporate Gift Giving to Employees A case study on Swiss companies’ practices [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40174