Potential for Improvement of the Customer Experience from a Bank-Customer Perspective
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Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Semesterarbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
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Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper was written on behalf of the consultancy agency Pibiri & Reich GmbH. Needs, insights on information behavior, but also on barriers preventing customers from investing were identified to improve customer experience and to develop customer-oriented products, in order to appeal more to potential investing clients. More precisely, this study attempted to identify characteristics of individuals’ information gathering behavior as well as their needs regarding investments. The research question “Why are Swiss citizens not investing with traditional Swiss banks?” was examined.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
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Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
ANDERSSON, Björn, Catherine FORSTER, Stefanie GOLOVANOV, Melissa SCHNIDER und Thomas WOOLLEY, 2021. Potential for Improvement of the Customer Experience from a Bank-Customer Perspective. Olten: Hochschule für Wirtschaft FHNW. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/40792