Bridging the digital skill gaps by introducing a self-assessment application and enabling a lifelong learning culture at PwC Switzerland

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Brugg-Windisch
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
PwC Switzerland, Zurich
Zusammenfassung
In essence, the objective of this thesis is to contribute to PwC’s digital upskilling strategy by adopting a thoughtful and comprehensive concept to develop further the workforce's digital skillset by identifying and closing the current skill gap. To name a few of the main problems occurred that laid the foundation for this thesis are a lack of overview of the existing skills and future skill demands, a rolled-out one-fits-all training that was too generic, little involvement of business unit leaders when putting together upskilling trainings and no active monitoring of the learning progress.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Di Cristo, G. (2022). Bridging the digital skill gaps by introducing a self-assessment application and enabling a lifelong learning culture at PwC Switzerland [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/41503