An Examination of Job Entry-Level Opportunities for Non-ICT Students in Switzerland's ICT Field to Minimize the Skills Shortage in ICT

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Bachelor
Studiengang
Typ
11 - Studentische Arbeit
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Hochschule für Wirtschaft FHNW
Verlagsort / Veranstaltungsort
Olten
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
digitalswitzerland, Zürich
Zusammenfassung
Due to the increasingly digitalising economy, 38% of ICT jobs cannot be filled by skilled employees, causing delays, increasing costs, and decreasing economic growth. According to the literature, 58% of Switzerland's ICT workforce was considered career changers in 2021. Employers minimize their employment criteria, which initiates the possibility of filling these positions with career changers. However, challenges arise because of lacking hard skills. Furthermore, the increasing use of artificial intelligence (AI) in the recruitment process raises questions about fairness and possible biases.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Leibundgut, R., & Mögle, S. (2023). An Examination of Job Entry-Level Opportunities for Non-ICT Students in Switzerland’s ICT Field to Minimize the Skills Shortage in ICT [Hochschule für Wirtschaft FHNW]. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42006