Curriculum Design and Innovation - Teaching Digital Innovation and Technology
Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
INTED2019 Proceedings
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
6404-6412
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IATED Academy
Verlagsort / Veranstaltungsort
Valencia
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Since information is increasingly digitalized, digital innovation combines a physical solution with a digital aspect. The concept of digital innovation includes three types of innovation – product and process innovation as well as business model innovation. Our paper shows how students developed innovative solutions for real-life business problems through applying technologies of Augmented Reality (AR) or Virtual Reality (VR) in a Master course on digital innovation. Contributions explored the possible role of these digital technologies and developed new types of business solutions, which were evaluated regarding innovativeness and usefulness. For the project work, diverse student teams were built considering a mixture of nationality, gender, age, and educational background in order to foster different perspectives and enhance team results. Concluding our paper, results of a four-step learning evaluation process and its learnings are shown. Possible course adaptions and future research directions are discus
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
13th International Technology, Education and Development Conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
11.03.2019
Enddatum der Konferenz
13.03.2019
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-84-09-08619-1
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
EISENBART, Barbara und Johannes KIRCH, 2019. Curriculum Design and Innovation - Teaching Digital Innovation and Technology. In: Luis GÓMEZ CHOVA, Augustín LÓPEZ MARTÍNEZ und Ignacio CANDEL TORRES (Hrsg.), INTED2019 Proceedings. Valencia: IATED Academy. 2019. S. 6404–6412. ISBN 978-84-09-08619-1. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42386