Irregular teacher turnover and student academic achievement in High Schools. A study in the subjects mathematics, German, French and History
Lade...
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Education and Learning
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
8
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
25-36
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Canadian Center of Science and Education
Verlagsort / Veranstaltungsort
Ontario
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Teacher turnover that is not related to regular school transitions is a neglected topic of educational-psychological research. This study examines irregular teacher turnover and its effect on students’ academic achievement in the subjects Mathematics, German, French and History at four high schools of the canton of Berne, Switzerland. The study is based on an administrative dataset used to track the academic achievement of N = 1789 students from more than 100 classes. The results show that irregular teacher turnovers affect every 12th class on average, whereby definitive turnovers occur more frequently than temporary ones. In all examined subjects, panel data models show that irregular teacher turnovers have a more or less pronounced negative effect on students’ academic achievements. With respect to the students’ gender no significant differences have been observed.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1927-5250
1927-5269
1927-5269
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Zitation
AESCHLIMANN, Belinda, Walter HERZOG und Fabian SANDER, 2019. Irregular teacher turnover and student academic achievement in High Schools. A study in the subjects mathematics, German, French and History. Journal of Education and Learning. 2019. Bd. 8, Nr. 2, S. 25–36. DOI 10.5539/JEL.V8N2P25. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-6779