Transitions to professional education in Switzerland: the influence of institutional characteristics of the Swiss VET system

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Swiss Journal of Sociology
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
47
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
307-334
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
De Gruyter
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Based on human capital and institutional theory, this article investigates whether transitions into professional education depend on institutional characteristics of the preceding initial vocational education and training program. The empirical analyses make use of the SLFS data. They show that vertically non‐differentiated initial vocational education and training programs with high shares of vocational school and standardized final exams increase the probability to enter professional education.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2297-8348
0379-3664
Sprache
Deutsch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
SANDER, Fabian und Irene KRIESI, 2021. Transitions to professional education in Switzerland: the influence of institutional characteristics of the Swiss VET system. Swiss Journal of Sociology. 2021. Bd. 47, Nr. 2, S. 307–334. DOI 10.2478/SJS-2020-0031. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/42899