Case Study "Perseo Pharma"

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Start-ups. Aktuelle Case Studies für den Unterricht
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Innovation und Unternehmertum
Reihennummer
3
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
35-41
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
edition gesowip
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Founded in 2019, Perseo Pharma is a preclinical-stage biotech company with a unique asset for the development of enzyme therapies. Perseo Pharma possesses an innovative and proprietary enzyme shielding technology. Founded as independent spin-off of INOFEA AG, the company focuses on therapeutic enzymes for the treatment of cancer and rare genetic diseases. Over the past three decades, 30 therapeutic enzymes have been approved by EMA and FDA generating yearly 40bn. Therapeutic enzymes address a wide variety of indications, ranging from rare genetic diseases (enzyme replacement therapies) to oncology (key tumor-element depletion therapies). This offers biotech companies different opportunities and application fields for further development of enzyme therapeutics. The goal of this research is to analyze the case based on the 7-key model and provide recommendations on the financing opportunities available for Perseo pharma.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-906209-01-2
ISSN
Sprache
Deutsch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
KABOUS, Laila, 2020. Case Study „Perseo Pharma“. In: Arie Hans VERKUIL, Rolf MEYER und Marc AESCHBACHER (Hrsg.), Start-ups. Aktuelle Case Studies für den Unterricht. Basel: edition gesowip. S. 35–41. Innovation und Unternehmertum, 3. ISBN 978-3-906209-01-2. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43261