A new approach for teaching programming: model-based agile programming (MBAD)
Lade...
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
ICIEI 2023. Proceedings of 2023 The 8th International Conference on Information and Education Innovations
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
13-18
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
ACM
Verlagsort / Veranstaltungsort
New York
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Designing courses for introductory programming courses with a heterogeneous audience (business and IT background as well) is a challenging task. In an internal project of the School of Business at the FHNW University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland (FHNW) a group of lecturers developed a concept entitled “Model-based agile development” (MBAD) which supports the learning of elementary programming concepts in an agile environment and builds the basis for advanced courses. MBAD will be used as a basic learning module for various Bachelor programs at the FHNW.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
8th International Conference on Information and Education Innovations (ICIEI 2023)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
13.04.2023
Enddatum der Konferenz
15.04.2023
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Green
Zitation
TELESKO, Rainer, Maja SPAHIC, Knut HINKELMANN und Charuta PANDE, 2023. A new approach for teaching programming: model-based agile programming (MBAD). In: ICIEI 2023. Proceedings of 2023 The 8th International Conference on Information and Education Innovations. New York: ACM. 2023. S. 13–18. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-7374