Quality criteria of inquiry-based learning resources in primary school science education. A systematic literature review

Kein Vorschaubild vorhanden
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Pädagogische Hochschule Freiburg
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Conference Book. International conference on approaches to scaling up professional development in maths and science education
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
88-90
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Freiburg im Breisgau
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
There are many resources for inquiry-based learning in primary school science education available, but only a few have been empirically evaluated. Therefore, it is a vital skill for teachers to be able to assess the quality of the resources. Well-designed resources increase inquiry-based learning considerably (Lazonder & Harmsen 2016, Möller 2010, Möller Kleickmann and Tröbst 2009). Likewise, knowledge about quality criteria is central to developers of learning resources, policy makers and school authorities responsible for issuing recommendations and regulations for instructional materials. Despite the importance of evidence-based quality criteria, a systematic literature review (SLR) that compiles quality criteria is lacking. To fill this gap, we conducted a SLR that identifies quality criteria of inquiry-based learning resources for primary school science education.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Educating the Educators III
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
07.10.2019
Enddatum der Konferenz
08.10.2019
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Deutsch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
LONGHITANO, Marco und Lennart Schalk, 2019. Quality criteria of inquiry-based learning resources in primary school science education. A systematic literature review. In: Pädagogische Hochschule Freiburg (Hrsg.), Conference Book. International conference on approaches to scaling up professional development in maths and science education. Freiburg im Breisgau. 2019. S. 88–90. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/45534