Semantically annotated learning paths
Lade...
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
122-130
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Ascoli Piceno
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper shows an application of semantic lifting in the education domain. We present a metamodel
for graphical representation of learning paths. This supports lecturers in the design of courses and
learners to navigate through learning object to achieve their learning goals. The graphical models are
semantically annotated with an ontology representing the content of the course and the learning objects.
This enables reasoning for identifying learning objects dealing with specific topics and courses dealing
with prerequisite knowledge. The approach is realized in ADOxx and validated with courses and lectures
at a university of applied sciences in Switzerland.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
22nd International Conference on Perspectives in Business Informatics Research (BIR 2023)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
13.09.2023
Enddatum der Konferenz
15.09.2023
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Diamond
Zitation
Unternährer, C., Hinkelmann, K., & Schlick, S. (2023). Semantically annotated learning paths (A. Morichetta, R. A. Buchmann, K. Sandkuhl, U. Seigerroth, M. Kirikova, C. Møller, P. Forbrig, A. Gutschmidt, A.-M. Ghiran, A. Marcelletti, F. Härer, B. Re, B. Johansson, & Joint Proceedings of the BIR 2023 Workshops and Doctoral Consortium co-located with 22nd International Conference on Perspectives in Business Informatics Research (BIR 2023), Eds.; pp. 122–130). https://doi.org/10.26041/fhnw-10942