Development of E-commerce in times of the Corona crisis
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the ES 2022 + ML 2022 Proceedings
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
115-122
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IADIS
Verlagsort / Veranstaltungsort
online
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In 2020 and 2021, the coronavirus crises lead to an extraordinary e-commerce growth. Based on an empirical study among365 online retailers in Switzerland and Austria, the e-commerce developments during the corona crises were investigated.Nine out of ten online retailers demonstrate a sustainable e-commerce growth, and more than half have gained many newcustomers. In addition, many existing customers buy more frequently from online retailers, and/or buy larger quantities. In2020, most online shops had a strong order increase in product groups like garden, do-it-yourself, toys, furniture, sportsequipment, and food (more than 20% per year). Due to the e-commerce growth, online retailers are faced with differentchallenges in procurement, management, customer service, distribution, and IT. Moreover, new sales channels likemessenger and social commerce arise and classical formats are adapted. Therefore, omni-channel retailers test showrooms,click and collect, experiential, self-service, or pop-up stores. Finally, this contribution provides strategic and operationalimplications for online shop operators.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
20th International Conference e-Society 2022
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
12.03.2022
Enddatum der Konferenz
14.03.2022
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-989-8704-38-2
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
Zumstein, D., Oswald, C., & Brauer, C. (2022). Development of E-commerce in times of the Corona crisis. In P. Kommers, I. A. Sánchez, & P. Isaías (Eds.), Proceedings of the ES 2022 + ML 2022 Proceedings (pp. 115–122). IADIS. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/48325