Start-up cultures in times of global crises. Sustainable and innovative approaches

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Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
03 - Sammelband
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Übergeordnetes Werk
Themenheft
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Reihe / Serie
Sustainable Business Development
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer Cham
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This open access volume analyses the challenges, problems and solutions of startups in times of global crises. It, first, provides an overview of the principles and fundamentals of successful entrepreneurship and startup development and talks about important resilience factors for meaningful entrepreneurship. Then, it analyses the findings and events that have come to light during the Covid-19 crisis and the Ukraine war. The volume discusses examples of successful and unsuccessful entrepreneurship for startups and small businesses in various Asian countries and thereby also provides an international perspective. Against these discussions, the contributors talk about possible political framework conditions for successful entrepreneurship. The volume overall provides experts in the fields of organizational studies, well-being and resilience research, economic policy, economic promotion, and science with a useful resource that condenses and summarizes current economic crises, financial crises and political crises from the perspective of entrepreneurship. The findings produced here are the result of many years of international research cooperation between the contributors and the editor.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
338 - Produktion
658 - General Management
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-031-53941-1
978-3-031-53944-2
978-3-031-53942-8
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Gold
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
VERKUIL, Arie Hans (Hrsg.), 2024. Start-up cultures in times of global crises. Sustainable and innovative approaches, 2024. Cham: Springer Cham. Sustainable Business Development. ISBN 978-3-031-53941-1. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-11043