Who gets in? Rethinking Admission – Confronting Segregation

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
10 - Elektronische-/ Webpublikation
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Teaching to Transgress Toolbox
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The chapter "Rethinking Admissions — Confronting Segregation" investigates dominant admission practices, looking at one crucial moment of inclusion or exclusion – the moment of admission to higher education in the arts. Mapping current admission practices at Gothenburg based Academy of Art and Design, HDK-Valand, this research interrogates affirmative action as a method of widening participation in Swedish arts education.
Schlagwörter
higher education, access, widening participation, admission, desegregation, unconscious bias
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
2025
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
New Work
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Weinmayr, E., & Engman, A. (2022). Who gets in? Rethinking Admission – Confronting Segregation (G. HDK-Valand & B. erg, Eds.). Teaching to Transgress Toolbox. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/53100