Linking reflection practice with marketing competencies

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2025
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
HEAd’25. 11th International Conference on Higher Education Advances
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
1057-1064
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Universitat Politecnica de Valencia
Verlagsort / Veranstaltungsort
Valencia
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The role of reflection for students’ learning has been long recognised. However, drawbacks of many reflective tasks are missing assessment approaches. Additionally, the potential of using students’ reflection for assessing subject competencies is often overlooked. This conceptual paper provides (a) other lecturers with a case study, detailing the implementation and assessment of academic reflections in an undergraduate marketing course; and (b) researchers with preliminary data on students’ improved self-reflection and marketing competencies.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
11th International Conference on Higher Education Advances (HEAd)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
17.06.2025
Enddatum der Konferenz
20.06.2025
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-84-1396-312-9
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Diamond
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/'
Zitation
Miller, B. T., Nikoulina, A., & Felder, J. (2025). Linking reflection practice with marketing competencies. In J. Domenech, D. Menéndez Álvarez-Hevia, A. Martínez-Varea, & D. Brunetto (Eds.), HEAd’25. 11th International Conference on Higher Education Advances (pp. 1057–1064). Universitat Politecnica de Valencia. https://doi.org/10.4995/HEAd25.2025.19955