Pädagogische Hochschule FHNW
Dauerhafte URI für den Bereich
Listen
Auflistung Pädagogische Hochschule FHNW nach Schlagwort "000 - Allgemeines, Informatik, Informationswissenschaft"
Gerade angezeigt 1 - 4 von 4
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- PublikationAvatar-based group discussions in virtual worlds: Facilitation, communication modalities, & benefits of participation (Book Chapter Enhancement)(IGI Global, 07/2018) Nussli, Natalie; Oh, Kevin [in: International Journal of Virtual and Personal Learning Environments]This article focuses on developing guidelines for the effective facilitation of avatar-based group discussions. This qualitative inquiry is guided by an investigation of (1) social affordances of avatar-based discussions, with an emphasis on social and physical presence, (2) strategies to help establish rapport with other avatars, and (3) the complexities of communication modalities (voice vs. text) in avatar-based discussions. Guidelines for the effective moderation of avatar-based discussion groups are presented throughout the chapter, such as, creating a feeling of acceptance and non-judgment, communicating synchronously to support immediacy, demonstrating virtual sharing acts, using voice for humanized communication, showing social emotionality, and observing real-life social norms.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationBeitrag zu einer konsistenten Evaluationsterminologie - das Glossar von Univation(Waxmann, 2015) Niestroj, Melanie; Beywl, Wolfgang; Schobert, Berthold; Giel, Susanne; Klockgether, Katharina; Mäder, Susanne [in: Evaluationspraxis. Professionalisierung - Ansätze - Methoden]Der Beitrag begründet, weshalb ein Glossar in Form eines kontrollierten Vokabulars für die Evaluation als wissenschaftliche Dienstleistung von Vorteil ist. Die Entstehung des über 400 Einträge umfassenden, als opens source zur Verfügung stehenden Glossars wird skizziert und es werden Ergebnisse aus den begleitenden Nutzungsanalysen vorgestellt.04A - Beitrag Sammelband
- PublikationThirdspace als hybride Lernumgebung. Die Kombination materieller und virtueller Lernräume(wbv, 2015) Reimer, Ricarda T.D.; Edinger, Eva-Christina; Bernhard, Christian; Kraus, Katrin; Schreiber-Barsch, Silke; Stang, Richard [in: Erwachsenenbildung und Raum: Theoretische Perspektiven – professionelles Handeln – Rahmungen des Lernens]04A - Beitrag Sammelband