Institut für Unternehmensführung

Dauerhafte URI für die Sammlunghttps://irf.fhnw.ch/handle/11654/65

Listen

Ergebnisse nach Hochschule und Institut

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
  • Publikation
    When linguistic capital isn’t enough. Personality development and English speakerhood as capital in India
    (Routledge, 2021) Highet, Katy; Del Percio, Alfonso; Petrovic, John E.; Yazan, Bedrettin
    Discourses of development, as well as popular understandings, hold that access to education in English is essential for alleviating inequality. As such, since the neoliberal reforms of the 1990s, India has witnessed a boom in not only private English coaching, but also NGO educational institutions. However, drawing on ethnographic data from an English and soft-skills training NGO in Delhi, this chapter argues that the conceptualization of linguistic capital does not fully capture how students invest in English in the hope of achieving future success. Besides the speculative capital (Tabiola & Lorente, 2017) that the language represents, and the shaping of neoliberal subjectivities through soft-skill training (Urciuoli, 2008; Allan, 2013) and “personality development”, students equally invest in the cultural capital of English speakerhood, that is, the “doing” and “being” of an English speaker, a notion deeply intertwined with class and caste, and which extends to encompass students’ bodies and “personalities”.
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    Förderung von AI Literacy als Schlüsselkompetenz. Ein Pilotprojekt
    (wbv Media, 2024) Felder, Juliane; Heuss, Sabina
    Die Einführung in das wissenschaftliche Schreiben an der Hochschule für Wirtschaft (HSW) der Fachhochschule Nordwestschweiz (FHNW) stellt Studierende vor Herausforderungen. Insbesondere seit der Einführung von Schreibtools mit Künstlicher Intelligenz (KI) werden zusätzliche Kompetenzen wie AI Literacy benötigt. Genau hier setzt das Pilotprojekt der HSW an. Um den kritisch-reflektierten Umgang mit KI-Tools zu fördern, wurden im Rahmen des Projekts Workshops entwickelt, die flexibel in der Lehre eingesetzt werden können. Das Projekt bietet somit einen innovativen Ansatz, um Studierende und Dozierende auf die Anforderungen der KI-Ära vorzubereiten, und fördert die Entwicklung von AI Literacy als Schlüsselkompetenz.
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift