Institut für Marktangebote und Konsumentscheidungen
Dauerhafte URI für die Sammlunghttps://irf.fhnw.ch/handle/11654/26120
Listen
3 Ergebnisse
Ergebnisse nach Hochschule und Institut
Publikation Algorithmic Nudging for Sustainability in E-Commerce: Conceptual Framework and Research Agenda(06.06.2022) Wozniak, Thomas; Stieger, Mirjam; Schaffner, Dorothea; Schu, Matthias; Lu, Guang04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Fahren ohne Steuer - ungeheuer? Selbstfahrende Autos aus der Konsumentenperspektive(20.09.2022) Tobler, Christina06 - PräsentationPublikation Pool More, Drive Less: An In-Depth Qualitative Investigation of Barriers and Motivators of Ride-Pooling in Autonomous Vehicles(2022) Stefanelli, Annalisa; Haiderer, Nicole; Studer, Nora; Schaffner, Dorothea; Erath, Alexander; van Eggermond, MichaelRide-pooling (RP) in autonomous vehicles (AVs) has the potential to combine the sustainability of public transport with the comfort of a private car. In our study we investigated consumers’ acceptance of RP in AVs through in-depth qualitative interviews, identifying relevant barriers and motivators of using this new mobility service.04B - Beitrag Konferenzschrift