Roos, Anna-Lena
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Stressors in online exams – Same same but different?
2023-06, Roos, Anna-Lena, Jeitziner, Loris Tizian, Zahn, Carmen
What if the computer crashes? Findings from an exploratory factor analysis on stressors in online exams
2022-06, Jeitziner, Loris Tizian, Roos, Anna-Lena, Ruf, Alessia, Zahn, Carmen
The pandemic has forced higher education to shift from onsite to online environments. This novel situation may increase students’ exam stress and induce new stressors. In the present study, we identified stressors in online exams by conducting an exploratory factor analysis of a novel questionnaire. The analysis revealed five factors that categorize students’ experience of stress. Preliminary descriptive results suggest that possible system failures and social pressures cause the highest stress for students.
The Importance of HOW, WHY, and WHAT: Learnings from Setting up an Online Course Overnight
2021, Ruf, Alessia, Roos, Anna-Lena, Müller, Judith, Müller, Livia, Opwis, Klaus
Task Order Matters: Emotional and Physiological Reactions to Difficult Tasks
2020, Roos, Anna-Lena, Goetz, Thomas, Krannich, Maike, Bieleke, Maik
Interaktive entscheidungsabhängige Video-Lernumgebung für angehende Lehrpersonen
2023-06, Roos, Anna-Lena, Jeitziner, Loris Tizian, Bäuerlein, Kerstin, Mahler, Sara, Ruf, Alessia
Von frontal zu digital: Aus- und Weiterbildung lernwirksam und zukunftsorientiert gestalten
2022-05-05, Roos, Anna-Lena
Investigating the effect of task order on cognitive appraisals and achievement emotions
2021, Bieleke, Maik, Goetz, Thomas, Krannich, Maike, Roos, Anna-Lena, Yanagida, Takuya
Hybride und virtuelle Lernszenarien
2022-11-08, Roos, Anna-Lena, Jeitziner, Loris Tizian
Synchron hybride Lernszenarien, bei denen ein Teil der Teilnehmenden vor Ort anwesend ist und gleichzeitig andere Teilnehmende online zugeschaltet sind, ermöglichen mehr Flexibilität und Anpassung an individuelle Lebenssituationen und können somit einen grossen Mehrwert für Lernende bieten. Dies gilt auch für virtuelle Lernräume, im Sinne kollaborativ nutzbarer 3D-Umgebungen. Damit hybride und virtuelle Lernszenarien erfolgreich sind, müssen sie jedoch methodisch-didaktisch und technisch sinnvoll geplant, vorbereitet und umgesetzt werden. Dr. Anna-Lena Roos und Loris Jeitziner geben in dieser Veranstaltung Einblicke in Ihre Erfahrungen bei der Konzeption und Umsetzung solcher Szenarien.
Starting Tests With Easy Versus Difficult Tasks: Effects on Appraisals and Emotions
2021, Bieleke, Maik, Goetz, Thomas, Krannich, Maike, Roos, Anna-Lena, Yanagida, Takuya
Control Antecedents and Achievement Effects of Test Anxiety Components: An Intra-Individual Approach
2020, Roos, Anna-Lena, Goetz, Thomas, Krannich, Maike, Jarrell, Amanda, Donker, Monika, Mainhard, Tim